söndag 9 februari 2014

Favoriter 2013: Hårvård

Så har det blivit dags för sista inlägget med 2013 års favoriter. Den här gången har turen kommit till håret. Under det här året har jag använt väldigt lite produkter till mitt hår. Schampo förstås, lite olja då det har behövts och någon stylingprodukt någon enstaka gång. Därför kommer listan inte att bli särskilt lång.


Logonas schampon: Jag har i och för sig endast testat två; Repair Shampoo Ginkgo och Treatment Shampoo Juniper (mjällschampo), men jag är väldigt nöjd med båda. Just nu använder jag mjällschampot, då jag ofta får problem med mjäll under vintern, och det funkar faktiskt. Repair schampot använder jag annars då jag inte har problem med mjäll, ett milt schampo som passar väldigt bra för torrt hår. Känns som att Logonas schampon rengör bra och gör vad de lovar. Dessutom har de inga konstigheter alls i sin ingredienslista.


Jojobaolja: Är inte endast toppen för huden utan funkar riktigt bra i håret också. Min favoritolja för håret förra året var kokosoljan. Men nu har jojoboljan blivit min nya favorit eftersom den funkar lika bra utan att tynga ner håret, som jag ibland tyckte att kokosoljan gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar